یک قلم متن

یک قلم متن

وبلاگی پر از چندیات بی ربط ✨
یک قلم متن

یک قلم متن

وبلاگی پر از چندیات بی ربط ✨

؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

در دنیایی پر از عادمهای گندیده دنبال بهشت میگردیم

با له کردن فرشته ها دنبال فرشته میریم

با انکار خدا خودمونو خداپرست میدونیم

خودمونو مالک تک تک اجزا زمین میدونیم

از حدودی که برامون مشخص شده جلو میریم

اونوقت از مشکلات شکایت میکنیم

زمینو فاسد کردیم اونوقت ب دنبال بهشت میگردیم

ما گناه کردیم و تقاصشو باید خودمون پس بدیم....

شاه و شبه

نمیدانم من شاهم یا شبه اما میدانم که یکی از ما آسمان را خواهد شکافت

میدانم از میان ما دو تن یکی بهشت را از آسمان به زمین خواهد آورد

میدانم که تغییرفقط در کف دست ما نوشته شده

و میدانم که دعای خیر مادر همیشه پشت سر ماست

میدانم که دنیا بزرگتر از قد من است اما

این هم میدانم شمشیر تغییر کجا مخفی شده

من نمیدانم شاهم یا شبه

اما میدانم که هر دو آنها را میشناسم

یکی از آنها در جلو و دیگر در پشت آینه است 

من میدانم...

قاضی دل


ای کاش برای دل آدم هم قاضی ای بود

که هر وقت دلت شکست شکوه پیش آن بری

که هر وقت دلت تنگ شد شکوه پیش آن بری..

که هر وقت دلت گرفت شکوه پیش آن بری...

که هر وقت دلت زخم خورد شکوه پیش آن بری...

بروی به محکمه شکایت کنی از عالم بی معرفت...


شکوه کنی از عالم که مهر ملت در گرو کارشان است

شکوه کنی و فریاد بزنی

 و بخواهی بی تعلل اعدامشان کند،

محکومشان کند، 

حبسشان کند...

که شاید مرحمی باشد بر تمام زخم های کهنه دلت

اما...

در دل آدمیان برخی ها از اشرافند

حتی در دل آدم کاخ و زر و زور دارند

سنگترین آدم هم که باشی به آنها که برسی آب میشوی

و شکوه ات را ز آنان ترجیح می‌دهی دفن کنی ...

اینان

همان آنانند که زخم زدنشان مرحمست و

مرحمشان زخم...

دلم قاضی میخواهد

دلم میخواهد از همینان شکوه کنم....

و هنگام گفتن تک تک گناهانشان

گریه کنم

اشک بریزم...

و فریاد بزنم اینان ولی نعمتان کاخ قلب منند که مرا با شمشیر قضاوتشان کشتند ....

اعدامشان کنید....

هر پیله ای پروانه نمیده ...

هر پیله ای پروانه نمیده ... 
بعضیا هم میبازن و رویای بال داشتنو با خودشون به گور میبرن ... 
اما 
مهم اینه که اگه از پیله درومدی و دیدی پروانه نشدی سرتو نزاری زمین و الفاتحه... 
بجنگی و پرواز کنی ... 
بالا تر از همه پروانه ها 
بالا تر از همه پرنده 
خیلی بالاتر از ابر ها ... 
خیلی بالا تر خیلی دورتر از رویاها... 
و اینجوری به همه پروانه ها بفهمونی برای پرواز کردن فقط دوبال زیبا کافی نیست... 
یا بهتره بگم اصلا بالی نیاز نیست ...


بگردم گرد زمین که زمین گرد نیست

بگردم گرد زمین که زمین گرد نیست 

اگر گرد بود روزی باعد هر کس به جای فرد قبلی خود میرسید

و همه چیز در چرخش بود

مثلا روزی فقیرترین مردم شهر روزی شاه

زمین گرد نیست...

و اینکه گرد بشود به خودمان بستگی دارد...

به تلاش خودمان...

کپک مریض

کپک مریض

حس میکنم یه کپک مریضم ... 

چرا؟

حس میکنم یه کپکم چون

دراز به دراز روی تختم افتادم مثل یه کپک که روی سطح ترشی میوفته!

حس میکنم یه کپکم چون

رنگم پریده و سفید شدم مثل گچ مثل کپک روی ترشی

حس میکنم یه کپکم چون

مریض شدم ونمیتونم غذا بخورم وسبک شدم و روی  سرکه ترشی شناور شدم ...مثل یک کپک 

حس میکنم یه کپکم چون

بد اخلاق و عنق شدم و سر هر کی که شده غر و داد میزنم یه جوری که انگار میخواد گوشاشونو کر کنم...مثل یک کپک چون اگه کپک بخوری کر میشی ...

حس میکنم یه کپکم چون 

هر میاد بالای سرم و برام یه نسخه میپیچه و این آزار دهندست...مثل اونایی که از ترشی کپک زده ترشی بر میدارن و آرامش کپک ها را میخراشند...این دکتران عزیز هم همین طورند!البت ای کاش دکتر بودن-.-

حس میکنم یه کپکم چون

آزار دهنده و بد بوعم(حموم نمیرم چون مریضم) ولی بخاطر ترشی (صفات خوبم(عضوی از خانوادشون بودن)) مجبورن تحلم کنن....


هیچی خواستم بگم منو همه کپکای مریض چ تو خونه و بیمارستان و هر جای دیگه ازتون ممنونیم که تحملمون میکنین

و بدونین مثل یه کپک زندگی کردن سخته


این متنم تقدیم ب تمام کپک های رو ترشی و بیرون ترشی چ تو سطل آشغال چ تو کارخونه کپک سازی و هر جای دیگه که هستن  ^&^

امضا :کپک مریض( کَپَلَک کپک)

ناتانائیل

ناتانائیل ، 
سرچشمه ی همه ی درد سرهای تو ،گوناگونی چیز هایی است که داری. 
حتی نمی دانی که از آن میان کدام را دوست تر داری و این را در نمی یابی که یگانه دارایی آدمی زندگی است. 
حتی کوتاه ترین لحظه ی زندگی نیز از مرگ زورآور تر است و آن را انکار می کند. 
مرگ چیزی نیست جز رخصتی برای زندگی های دیگر،برای این که همه چیز پیوسته نو شود، 
برای این که هیچ یک از صورت های زندگی "آن" را بیش از زمانی که برای شناختنش ضروری است،در اختیار نگیرد. 
خوشا لحظه ای که سخن تو طنین افکند 

صلوات شعبانیه

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ

وَ مَوْضِعِ الرِّسَالَةِ

وَ مُخْتَلَفِ الْمَلائِکَةِ

وَ مَعْدِنِ الْعِلْمِ وَ أَهْلِ بَیْتِ الْوَحْیِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

الْفُلْکِ الْجَارِیَةِ

فِی اللُّجَجِ الْغَامِرَةِ

یَأْمَنُ مَنْ رَکِبَهَا

وَ یَغْرَقُ مَنْ ترکها

الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مَارِقٌ

وَ الْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زَاهِقٌ

وَ اللازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

الْکَهْفِ الْحَصِینِ

وَ غِیَاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکِینِ

وَ مَلْجَإِ الْهَارِبِینَ وَ عِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِینَ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

صَلاةً کَثِیرَةً تَکُونُ لَهُمْ رِضًی

وَ لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَدَاءً وَ قَضَاء

بِحَوْلٍ مِنْکَ وَ قُوَّةٍ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

الطَّیِّبِینَ الْأَبْرَارِ الْأَخْیَارِ

الَّذِینَ أَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ

وَ فَرَضْتَ طَاعَتَهُمْ وَ وِلایَتَهُمْ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ

وَ اعْمُرْ قَلْبِی بِطَاعَتِکَ وَ لا تُخْزِنِی بِمَعْصِیَتِکَ

وَ ارْزُقْنِی مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَیْهِ مِنْ رِزْقِکَ

بِمَا وَسَّعْتَ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ

وَ نَشَرْتَ عَلَیَّ مِنْ عَدْلِکَ

وَ أَحْیَیْتَنِی تَحْتَ ظِلِّکَ

وَ هَذَا شَهْرُ نَبِیِّکَ

سَیِّدِ رُسُلِکَ

شَعْبَانُ الَّذِی حَفَفْتَهُ مِنْکَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ

الَّذِی کَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ و[سَلَّمَ

یَدْأَبُ فِی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ

فِی لَیَالِیهِ وَ أَیَّامِهِ

بُخُوعا لَکَ فِی إِکْرَامِهِ

وَ إِعْظَامِهِ إِلَی مَحَلِّ حِمَامِهِ

اللَّهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَی الاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِیهِ

وَ نَیْلِ الشَّفَاعَةِ لَدَیْهِ

اللَّهُمَّ وَ اجْعَلْهُ لِی شَفِیعاً مُشَفَّعا

وَ طَرِیقاً إِلَیْکَ مَهْیَعا

وَ اجْعَلْنِی لَهُ مُتَّبِعا

حَتَّی أَلْقَاکَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ عَنِّی رَاضِیا

وَ عَنْ ذُنُوبِی غَاضِیا

قَدْ أَوْجَبْتَ لِی مِنْکَ الرَّحْمَةَ وَ الرِّضْوَانَ

وَ أَنْزَلْتَنِی دَارَ الْقَرَارِ وَ مَحَلَّ الْأَخْیَارِ

خدایا! بر محمّد و خاندان محمد درود فرست

درخت نبوت

و جایگاه رسالت

و محل آمد و شد فرشتگان

و معدن دانش، و خانواده وحی

خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست

کشتی روان

در اقیانوس‌های عمیق

هرکه به آن توسّل جوید ایمنی یابد

و هرکه آن را رها کند غرق شود

پیش افتاده از آن‌ها از دین خارج است

و عقب مانده از آنان نابود است

و همراه آنان ملحق به حق است.

خدایا!بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست

پناهگاه محکم

و فریادرس بیچارگان درمانده

و پناه گریختگان،و دستاویز استوار برای چنگاندازان

خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست

درودی که برای آنان موجب خشنودی

وبرای ما مایه اداکردن وبجا آوردن حق محمّدوخاندان محمّد باشد

به حول و نیرویتی پروردگار جهانیان

خدایا!بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست

آن پاکان و نیکان و خوبان

که حقوقشان را بر همه واجب کردی

و پیروی و و لایتشان را بر همگان فرض نمودی

خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست

و دلم را با طاعتت آباد کن،و به نافرمانی از خود رسوایم مساز

و همیاری با آن‌که رزقت را بر او تنگ گرفتی

به مده آنچه از فضلت بر من وسعت دادی

و از عدلت بر من گستردی

و مرا در سایه رحمتت زنده داشتی روزی من فرما

این است ماه پیامبرت

آن سرور فرستادگان

شعبانی که آن را به رحمت و رضوانت پوشاندی

ماهی که رسول خدا(درود خدا بر او و خاندانش باد)

در روزه‌داری و بپاداری عبادت

در شب‌ها و روزهایش

تنها برای فروتنی دربرابرت و گرامی داشت ماه شعبان

تا هنگام مرگ،با تمام توان کوشش می‌کرد

خدایا!ما را در این ماه به پیروی از روشش

و رسیدن به شفاعتش یاری فرما

خدایا!او را برا من شفیعی با شفاعت پذیرفته

و راهی روشن به سویت قرار ده

و ما را پیرو او گردان

تا آنگاه که تو را در قیامت دیدار کنم،درحالی‌که از من خشنود باشی

و از گناهانم چشم‌پوشی

و رحمت و رضوانت را بر من واجب نموده

و مرا در بهشت و جایگاه خوبان درآورده باشی.

بایست! درنگ کن! تعلل کن!

زمان یخ زده است 

اما باز م این ساعت بی دریغ و تعلل میدود

نمیدانم به کجا میخواهد برسد

اما میخوام با به تقریر دراوردن واژه ها به او بفهمانم که بایستد

اندکی درنگ کند و حواسش باشدکه در طی دویدنش چه چیزهایی را لگد کرده

میخوام در گوش ساعت زمزمه کنم

میخواهم بگویم 

بایست!

درنگ کن!

اندکی تعلل کنم!

بگذار نفسی تازه کنم

با 3 عقربه بر رویم میکوبی و میخواهی باز زنده بمانم

بایست!

درنگ کن!

اندکی تعلل کن!

کمی دنده عقب بگیر

و ببین 

که چگونه ذره ذره تمام جانم را گرفتی

بایست!

درنگ کن!

کمی تعلل کن!

چه کسی تو را به شکنجه کردن آدمها و کشتن خوشی ها واداشته؟!

بایست!

درنگ کن!

تعلل کن!

و بدان عقربه ی کوچک ثانیه شمارت

آرام آرام و بیتردید

دارد جانم را میرباید

و خوشی هایم را به آتش میکشد

و مرا با تمام قدرت به زمین میکوبد 

و هر گاه سرکشی کنم

تند تر میوزد تا نابودم کنم

بایست!

درنگ کن!

اندکی تعلل کن...

رحم کن...


مشکل بزرگ

واقعا مشکل خیلی از ما انسانها این است که: 



همانقدر که مسخره می کنیم احترام نمیگذاریم 

همانقدر که اشتباه میکنیم تفکر نمیکنیم 

همانقدر که عیب میبینیم برطرف نمیکنیم 

همانقدر که از رونق می اندازیم رونق نمی‌بخشیم 

همانقدر که کینه به دل می گیریم محبت نمیکنیم 

همانقدر که حرف میزنیم عمل نمیکنیم 

همانقدر که می گریانیم شاد نمیکنیم 

همانقدر که ویران میکنیم آباد نمیکنیم 

همانقدر که کهنه میکنیم تازگی نمی‌بخشیم 

همان قدر که دور میشویم نزدیک نمیکنیم 

همانقدر که آلوده میکنیم پاک ""نمیکنیم 



از نظر ما همیشه دیگران مقصرند و ما گناه نمیکنیم!

یه متن عالی

خیلی جالب بود واقعا قشنگه بهش فکر کنید و بخونید حالتون عوض میشه........ 
زمان زیادی گذشت .... 
#_فهمیدم همیشه اونى که میخواى نمیشه...! 
#_فهمیدم هرکسى که باهاته الزاماً "دوستت" نیست! 
#_فهمیدم کسى که تو نگاه اول ازش بدت میاد یه روزى میشه صمیمى ترین دوستت و بلعکس... ! 
#_فهمیدم که بى تفاوتى بزرگ ترین انتقامه... 
#_تنفر یه نوع عشقه ... 
#_دلخورى و ناراحتى از میزان اهمیته...! 
#_غرور بزرگ ترین دشمنه... 
#_خدا بهترین دوسته ... 
#_خانواده بزرگ ترین شانسه ... 
#_سلامتى بالاترین ثروته... 
#_اسایش بهترین نعمته ... 
#_فهمیدم" رفتن" همیشه از روى نفرت نیست ... 
#_هرکى زبونش نرمه دلش گرم نیست... 
#_هرکى اخلاقش تنده،جنسش سخت نیست! 
#_هرکى میخنده، بدون درد و غم نیست! 
#_ظاهر دلیلى بر باطن نیست... 
#_فهمیدم کسى موظف به اروم کردنت نیست... 
#_فهمیدم جنگ کردن با خیلیا اشتباهه محضه... 
#_فهمیدم خیلى موقع ها خواسته هات ، حتى باگریه و التماس، انجام شدنى نیست ... 
#_فهمیدم گاهى اوقات توو اوج شلوغى تنهاترینى! 
#_گاهى اوقات دلت تنگه اون آدماى دوست داشتنى سابق میشه... 
#_گاهی اوقات صمیمی ترین کست میشه غریبه ترین ادم

میخندم

میخندم به دستاى عشقت تو دستات 
می خندم به تمام حرفات دروغآت 
به دلت غصه را ندى یه وقتی عشقم 
حال من خوبه دارم میخندم به دنیا 
حالا که حرفی نیست اما خیلی جالبه 
بدم میاد از چشمای معصوم خاعنت 
قلبمو کشتى 
خودت مردى واسه کى 
چشمامو بستم 
گزاشدى رو حساب سادگیم 
قیدتو میزنم با اینکه واسم ساده نی 
میزنم تا بفهمى این دیونه بى اراده نى

ترجیح میدم

ترجیح میدم تنها باشم و افسوس بخورم … 

تا این اینکه افسوس باشم و تنها بخورم اِع اشتباه شد! 

یه لحظه صبر کنید ترجیح میدم تنهایی افسوس بخورم تا این که افسوسو تنهایی بخورم؟

 فک کنم بازم نشد خلاصه بدونین یه ترجیحی میدم!

در جریان باشید

جای زندگی نیست

جای زندگی نیست 
دنیایی که گل کارا سر میبرند تا بشری را خوشحال کنند... 
جای زندگی نیست 
دنیایی که برای صلح جنگ های خونین به راه می اندازند 
جای زندگی نیست 
کسی از دل دیگری خبر ندارد 
جای زندگی نیست 
دنیایی که عادم ها خود را برتر از حیوانات میپندارند اما... 
جای زندگی نیست 
دنیایی که سرلوحه خوشبختی پول است 
جای زندگی نیست 
جهانی که مردمشانش با خود هم دو رنگند 
جای زندگی نیست 
جایی که مهربانی حماقت است 
جای زندگی نیست 
جایی که همه به فکر خوشانند 
جای زندگی نیست... 
جایی که... 
جای زندگی نیست 
:(